Public Relations

Selv om blant annet internett og sosiale medier har økt mulighetene for bedrifter og organisasjoner å direkte kommunisere med sitt publikum, skal man ikke undervurdere tradisjonelle presse/media. Public relations (PR) er fortsatt viktig for markedsføring og merkevarebygging. Ved hjelp av media har du muligheten til å nå et langt større publikum enn gjennom for eksempel annonsering. God presseomtale har som regel langvarig effekt samt at det har langt større troverdighet enn betalt annonsering.

Hvis du dessuten driver med virksomhet som kan ha en viss betydning for alminnelig samfunnsliv, vil du mest sannsynlig komme i medias søkelys – på godt eller vondt. Skulle du være så uheldig å få dårlig presseomtale kan skaden begrenses med god håndtering og oppfølging av media.

Vi kan bistå din virksomhet med:
  • Skrive dine pressemeldinger
  • Opplæring i skriving av pressemeldinger
  • Strategisk og taktisk planlegging for fremstøt gjennom media
  • Rådgivning for hvordan du håndterer og følger opp henvendelser fra media

Omdømme

Public relations (PR) handler om å bygge opp og vedlikeholde din bedrift eller organisasjons omdømme. PR er derfor mye mer enn bare kommunikasjon med media/pressen. Det finnes ofte andre kanaler hvor man også kan nå ut til sitt publikum. Sosiale media har gitt alle tilgang til det offentlig rom via internett. Dermed kan du selv påvirke ditt omdømme ved å kommunisere med ditt publikum uten å gå via en tredjepart. Likevel, det er essensielt at all kommunikasjon du produserer er gjennomtenkt, godt utformet og i tråd med din bedrifts eller organisasjons verdier.

Ring 41 38 15 10 for en uforpliktende prat eller bruk kontaktskjemaet under og fortell oss hvordan vi kan bistå deg